Logotyp
Visa sökformulär

Sociala nämndernas förvaltning

Sociala nämndernas förvaltning arbetar på uppdrag av de tre sociala nämnderna.

Sociala nämndernas förvaltning (SNF) består av cirka 500 medarbetare som har sina arbetsplatser i stadshuset samt i fem lokaler i centrala Västerås. Förvaltningen arbetar på uppdrag av tre nämnder inom det sociala området:

  • Äldrenämnden
  • Nämnden för personer med funktionsnedsättning
  • Individ- och familjenämnden

Förvaltningens medarbetare tar bland annat fram underlag till nämnderna för beslut i strategiska frågor. Det innebär också ett ansvar att följa aktuell forskning och ny lagstiftning inom nämndernas ansvarsområden.

Förvaltningen ska också beställa och upphandla sociala tjänster och tecknar avtal med utförare av olika verksamheter. Man utvecklar och följer upp det arbete som görs i de många verksamheterna.

Sociala nämndernas förvaltning ansvarar för myndighetsutövningen inom det sociala området, d.v.s. Västerås stads socialtjänst, och det är där den största delen av medarbetarna finns. Det olika socialkontoren och vissa andra verksamheter är fördelade på fem kontor runt om i staden, medan de förvaltningsövergripande verksamheterna finns i stadshuset.

Vi rekryterar

Vi söker dig som är socionom . Vi är många, den största yrkesgruppen inom SNF, men vi behöver bli fler. Om du vill bli vår kollega kan du läsa mer på den här samlingssidan som är riktad till dig som är socionom.

Länk till Socionomsidan

Kontakta oss

Eva Sahlén

Direktör Sociala nämndernas förvaltning

Telefon: 021-39 14 68

Kontakt

Relaterade dokument

Om du vill läsa verksamhetsberättelsernas bilagor beställer du dessa via registrator på telefon 021-39 20 63 eller via mejl till snf@vasteras.se

Hjälpte informationen på denna sida dig?