Lättläst: Flytta till Västerås
Nu bor 136 tusen personer i Västerås.
Det är tusen personer fler än förra året.
När det bor så många personer i Västerås
måste flera hus byggas.
Många olika företag bygger hus
vid sjön Mälaren.
Företagen bygger lägenheter
som du kan hyra och lägenheter som du kan köpa.
Om du ska flytta
så måste du göra flera saker.
Du måste flytta ditt abonnemang av telefonen.
Du måste tala om för elbolaget att du flyttar.
Det är också bra
om du säger till försäkringsbolag och din bank
att du ska flytta.
Om du bor i en hyreslägenhet
måste du säga till den du hyr lägenheten av
att du vill flytta.
Sidan senast uppdaterad: 2011-05-04