Ambulans
Om du är sjuk eller skadad
och behöver snabb hjälp
ska du ringa 112.
Om det inte är bråttom,
ring istället till din familjeläkare.
Räddningstjänst
Om det brinner ring 112.
Om det inte är bråttom
men du vill prata med
räddningstjänsten
ring 021-39 82 00.
Polis
Om du snabbt behöver prata med polisen ring 112.
Om det inte är bråttom
men du vill prata med polisen ring 11414.
Kvinnojouren
Kvinnojouren hjälper kvinnor
som har blivit slagna och behöver hjälp.
Ring till Kvinnojouren 021-12 67 80
eller 021- 12 67 60 .
Om du snabbt behöver prata med polisen ring 112.
BRIS
BRIS hjälper barn och ungdomar som har det svårt.
Ring till BRIS 0200-230 230.