Logotyp
Visa sökformulär

Bad i Västerås

I Västerås finns det fyra badhus.
Badhusen heter Kristiansborgsbadet,
Lögarängsbadet, Tillbergabadet och Kokpunkten.
I badhusen kan du simma
i en stor bassäng inomhus.
Det finns också en liten bassäng
där små barn kan leka.
I badhuset finns också
bastu, solarium, gym och servering.
Om du vill lära dig att simma
kan du gå i simskola på badet.

Telefonnumret till Kristiansborgsbadet är 021-39 19 09.
Telefonnumret till Lögarängsbadet är 021-39 19 05.
Telefonnumret till Tillbergabadet är 021-660 10.

Telefonnumret till Kokpunkten är 021-448 55 00. 

På sommaren finns flera bassänger utomhus.
Lögarängsbadet, Skultunabadet
och Fredriksbergsbadet har öppet på sommaren.

På de baden kan du bada utomhus i bassänger.
Det finns kiosk och servering vid baden.

Det finns många badplatser i Västerås
där du kan bada i sjön Mälaren.
En badplats är Björnön.
Badplatsen har en 350 meter lång sandstrand.
Badplatsen har också en brygga.

Publicerad 2015-03-30 11.05

Senast ändrad 2017-10-05 07.00