Visa sökformulär

Kommunalt dricksvatten

I Västerås tar vi vårt vatten från Mälaren. Det är Mälarenergi som ansvarar för att alla i staden får det vatten de behöver och att det håller en god kvalitet. Miljö- och konsumentnämnden har tillsyn över Mälarenergis dricksvattenproduktionen och ett antal större, privata dricksvattenanläggningar.

Så här gör du

Kontakta Mälarenergi

Mälarenergis kundservice, växel och felanmälan

Telefon: 021-39 50 50 måndag-fredag: 08.00-18.00. Felanmälan: 021-18 19 00, dygnet runt.

E-post: post@malarenergi.se Fax: 021-39 50 45.

Länk till Mälarenergis webbplats om vatten och avlopp.länk till annan webbplats

Det här händer i Västerås

Nytt i Västerås

  • Rivstart startade bygget av Dockan

    En radiostyrd bil som körde uppför en ramp till en parkeringsplattform fick symbolisera byggstarten av parkeringshuset Dockan.

  • Nya regler om handläggningstider och avgifter för bygglov

    Det är nya regler för dig som ska bygga, riva, ändra markförhållandena eller söka förhandsbesked från 1 januari 2019. Det handlar främst om tid för handläggning och hur avgiften kan minska om vi överskrider den tiden.

Debug

Hjälpte informationen på denna sida dig?