Visa sökformulär

Sociala nämndernas förvaltning

Sociala nämndernas förvaltning arbetar på uppdrag av äldrenämnden och nämnden för personer med funktionsnedsättning.

Sociala nämndernas förvaltning (SNF) består av cirka 140 medarbetare som har sina arbetsplatser i stadshuset samt i närliggande lokaler i centrala Västerås.

Förvaltningens medarbetare tar bland annat fram underlag till nämnderna för beslut i strategiska frågor. Det innebär också ett ansvar att följa aktuell forskning och ny lagstiftning inom nämndernas ansvarsområden.

Förvaltningen ska också beställa och upphandla sociala tjänster och tecknar avtal med utförare av olika verksamheter. Man utvecklar och följer upp det arbete som görs i de många verksamheterna.

Sociala nämndernas förvaltning ansvarar för myndighetsutövningen inom det sociala området på uppdrag av Äldrenämnden och Nämnden för personer med funktionsnedsättning.

Många inom SNF är utbildade socionomer. Om du vill bli vår kollega kan du läsa mer på Socionomsidan, en samlingssida riktad till dig som är just socionom.

Länk till Socionomsidan

Kontakta oss

Eva Sahlén

Direktör Sociala nämndernas förvaltning

Telefon: 021-39 14 68

Kontakt

Relaterade dokument

Om du vill läsa verksamhetsberättelsernas bilagor beställer du dessa via registrator på telefon 021-39 20 63 eller via mejl till snf@vasteras.se

Hjälpte informationen på denna sida dig?