Västerås stad häver avtal med hemvårdsföretag
Västerås stad häver avtalet med Personstöd Mälardalen AB efter en granskning som visat på avtalsbrott.
Företaget kommer att upphöra som leverantör av hemvård (hemtjänst och hemsjukvård) från och med den 30 november 2022. Det innebär att du som kund senast den 1 december 2022 kommer att få en ny utförare.
Samtliga kunder har informerats via brevutskick om hur det går till att välja ny utförare. Kontaktcenter finns tillgängliga för att svara på frågor och hjälpa de berörda personerna vidare.
Kunder behöver välja ny utförare
Du som är kund idag hos Personstöd Mälardalen AB behöver välja ny leverantör som erbjuder hemvård i det område där du bor.
Här kan du som kund välja leverantör
Personstöd Mälardalen AB kommer att jobba för att övergången till en annan leverantör blir så bra som möjligt för dig som kund. De kommer att fortsätta att besöka dig som vanligt, tills en ny leverantör tar vid senast den 1 december 2022.
Frågor?
Kontakta Västerås stads Kontaktcenter.
Telefon: 021-39 27 25
E-post: kontaktcenter@vasteras.se
Publicerad
Senast ändrad