Grattis till Årets medarbetare och Årets enhet på vård- och omsorgsförvaltningen!

Stort grattis till Cornelia Norin Smrecki och Lövsångargårdens vård- och omsorgsboende, som har utsetts till Årets medarbetare respektive Årets enhet inom vård- och omsorgsförvaltningen 2024!

Prisutdelning

Priserna delades ut tisdagen den 10 december vid äldrenämndens sammanträde, där Cornelia, boendestödjare på Lillhärads psykiatriboende, och Ronaldo, enhetschef på Lövsångargården, tog emot utmärkelserna.

Årets medarbetare vård och omsorgsförvaltningen 2024

Cornelia- Årets medarbetare vård och omsorgsförvaltningen 2024

- Tack alla som har trott på mig och röstat på mig, som ser att jag är engagerad och brinner för mitt jobb. Jag har växt otroligt mycket som person tack vare kunderna och mina medarbetare. Jag är så tacksam för att jag vann, säger Cornelia.

Årets enhet vård- och omsorgsförvaltningen 2024

Wiktoria och Ronaldo från Lövsångargården tar emot priset för årets enhet på vård- och omsorgsförvaltning 2024

- Det känns fantastiskt! Det är ett kvitto på allt som vi tillsammans har arbetat med under året- hela medarbetargruppen. Vi kommer fortsätta att utvecklas och höja kompetensen. Tack alla som har nominerat oss, säger Ronaldo på Lövsångargården.

Så här lyder juryns motiveringar:

Årets medarbetare: Cornelia Norin Smrecki

Cornelia gör alltid det lilla extra, är ansvarstagande, har viljan att göra varandra bättre, gott samarbete, förmågan att förstå och se kunderna från ett helhetsperspektiv och vill alltid hitta lösningar så kunderna får det så bra som möjligt, hon är kreativ och engagerad och hon lyfter upp personalgruppen.

Cornelia är också är delaktig och engagerad i att utveckla arbetsmiljön och verksamheten, gör sina arbetsuppgifter på ett bra och ansvarsfullt sätt. Genomförda insatser kan direkt kopplas till Västerås stads värdegrund ”Alltid bästa möte.

Årets enhet: Lövsångargårdens vård- och omsorgsboende

Lövsångargårdens Vård och omsorgsboende har under det senaste året utmärkt sig som en arbetsplats där både personal och kunder står i fokus. Genom en rad aktiviteter har de skapat en levande och trivsam miljö där engagemang, delaktighet och hög kvalitet genomsyrar allt arbete.

Personalens starka engagemang har gett kunderna möjlighet att vara med och påverka sin vardag, vilket har lett till en ökad trivsel och tillfredsställelse. Lövsångargården har dessutom arbetat intensivt med att höja personalens kompetens genom omfattande utbildningsinsatser, trots det intensiva arbetet med att samtidigt leverera högkvalitativ vård och aktiviteter till sina kunder.

Enheten har även visat sig vara öppen och mottaglig för förändring, bland annat genom att framgångsrikt genomföra en schemaförändring med Epsilon-systemet, som har bidragit till att förbättra arbetsmiljön och kundernas upplevelse av vården.
Teamarbetet på Lövsångargården är exemplariskt. Alla på enheten, från omvårdnadspersonal, rehab och sjuksköterskor till chefer, assistenter och städpersonal, arbetar nära varandra för att skapa en trygg och harmonisk miljö för kunderna. Samarbetet inkluderar också praktikanter och välfärdsarbetare, som alla bidrar till en enhet där kunderna alltid är i centrum.

Bakgrund till priserna

Under hösten har medarbetarna på vård- och omsorgsförvaltningen haft möjlighet att nominera kollegor och enheter till priserna. Juryn har granskat nomineringarna utifrån kriterier som bland annat handlar om att förbättra kundernas vardag, sprida arbetsglädje, vara goda ambassadörer för yrket och bidra till att uppfylla stadens värdegrund "Alltid bästa möjliga möte".

Rekommenderade nyheter

    Sidan uppdaterades den