På sidan hittar du information och manualer gällande Pulsen, Cosmic, Cosmic LINK, SITHS-kort och Pascal.
Vi har fört in en Foto-station i Stadshusentrén för självbetjäning/fotografering. Var noga med att hela huvudet och halsen syns tydligt på fotot!
Stadshusentréns öppettider gäller.
OBS! Ta med:
2. Uthämtning av SITHS-kort
Inom ca 7-10 dagar efter fotograferingen kommer det ett kodkuvert från Telia till din hemadress. Då kan du hämta ut ditt SITHS-kort i Stdashusentréns reception under Stadshusentréns öppettider.
OBS! Ta med:
Observera att SITHS-kortet måste hämtas ut tre månader efter fotograferingen
3. Reservkort
Det är alltid tidsbokning för uthämtning av reservkort på supportvoo@vasteras.se
OBS! Ta med:
Text
E-formulär för SITHS-kort och systembehörigheter Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. - för nyansökan, ändring/komplettering och avslut.
Länk till Cosmic samt Cosmic LINK Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Länk till Pulsen för utförare Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Länk till Pascal Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Länk till NPÖ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Länk till testsida för SITHS-kort Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Länk till Websesam Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Länk till Procapita Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Länk till HSA-katalogen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Länk till vårdgivarwebben Cosmic LINK riktlinjer mm, Regionen Länk till annan webbplats.
Länk till Cosmic manual, driftinfo mm Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Länk till Socialstyrelsens KVÅ-urval för kommuner Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Inga driftstörningar just nu
Rutinen finns nu tillgänglig i mappen längst ner på denna sida. Där finns också en uppdaterad rutin för loggkontroll. Det är jätteviktigt att du som Verksamhetschef/Enhetschef tar del av rutinerna.
Inför planerade driftstörningar finns information via Regionens vårdgivarwebb och nyhetsbreven Elektronisk journal om vilken dag och tidpunkt driftstörningen kommer att ske:
Under driftstörningar (planerade och oplanerade) uppdateras informationen löpande på Regionens vårdgivarwebb. När systemet åter är i drift informeras även om detta via driftinformationen:
Driftinformation Länk till annan webbplats.
I de fall oplanerade driftstörningar uppmärksammas av vårdverksamheten efter kontorstid kontaktas IT-supporten på Tel 021–173500. Växeln kopplar samtalet vidare till tekniker som har beredskap. Observera att beredskapsteknikerns uppgift är att hantera driftstörningar, inte supportera användarrelaterade frågor eller behörighetstilldelning i Cosmic.
Frågor gällande Pulsen, Cosmic LINK, Flexite, SITHS-kort supportvoo@vasteras.se
Frågor gällande HSL, Cosmic patientjournal, Pascal, Exorlive mejlas till: supporthsl@vasteras.se
Frågor gällande Procapita IFO mejlas till: ifosupport@vasteras.se