Visa sökformulär

Systemförvaltning Vård och omsorg

På sidan hittar du information och manualer gällande Pulsen, Cosmic, Cosmic LINK, SITHS-kort och Pascal.

SITHS-kort

1. Fotografering

Vi har fört in en Foto-station i Stadshusentrén för självbetjäning/fotografering.

Stadshusentréns öppettider gäller

Var noga med att hela huvudet och halsen syns tydligt på fotot!

OBS! Ta med:

  • Giltig legitimation
  • Har du ingen giltig svensk legitimation måste din chef följa med för att vidimera med intygsgivning. Vi hanterar inte intygsgivning på våra ordinarie SITHS-korttider. Endast tidsbokning för detta genom mail till supportvoo@vasteras.se.

2. Uthämtning av SITHS-kort

Inom ca 7-10 dagar efter fotograferingen kommer det ett kodkuvert från Telia till din hemadress. Då kan du hämta ut ditt SITHS-kort i Stdashusentréns reception under Stadshusentréns öppettider.

OBS! Ta med:

  • Giltig legitimation (Vid fotografering och hämtning)
  • Pin-koder (Vid hämtning)
  • Har du ingen giltig svensk legitimation måste din chef följa med för att vidimera med intygsgivning. Vi hanterar inte intygsgivning på våra ordinarie SITHS-korttider. Endast tidsbokning för detta genom mail till supportvoo@vasteras.se.

Observera att SITHS-kortet måste hämtas ut tre månader efter fotograferingen

3. Reservkort

Det är alltid tidsbokning för uthämtning av reservkort på supportvoo@vasteras.se

OBS! Ta med:

  • Giltig legitimation (Vid fotografering och hämtning)
  • Pin-koder (Vid hämtning)
  • Har du ingen giltig svensk legitimation måste din chef följa med för att vidimera med intygsgivning. Vi hanterar inte intygsgivning på våra ordinarie SITHS-korttider. Endast tidsbokning för detta genom mail till supportvoo[at]vasteras.se.

Text

Nyheter och viktiga meddelanden


Just nu har vi inga rapporterade driftstörningar.





Användarsupport

Frågor gällande Pulsen, Cosmic, Cosmic LINK, Flexite, SITHS-kort och Pascal behörighet mejlas till: supportvoo[at]vasteras.se

Frågor gällande Procapita IFO mejlas till: ifosupport[at]vasteras.se