Bad i Västerås

I Västerås finns det fyra badhus.
Badhusen heter Lögarängsbadet, Tillbergabadet,
Kristiansborgsbadet och Kokpunkten.
Om du vill lära dig att simma
kan du gå i simskola på Lögarängsbadet.

Telefonnumret till Lögarängsbadet är 010 410 72 55.
Telefonnumret till Tillbergabadet är 021 81 65 00.
Telefonnumret till Kristiansborgsbadet är 021 480 14 51.
Telefonnumret till Kokpunkten är 021 448 55 00. 

På sommaren finns bassänger utomhus.
Lögarängsbadet och Skultunabadet har
öppet på sommaren.

På de baden kan du bada utomhus i bassänger.
Det finns kiosk och servering vid baden.

Det finns många badplatser i Västerås
där du kan bada i sjön Mälaren.
En badplats är Björnön.
Badplatsen har en 350 meter lång sandstrand.
Badplatsen har också en brygga.

Publicerad

Senast ändrad